Sprzedałem auto a miałem opłaconą składkę OC i AC samochodu na cały rok. Czy dostanę zwrot składki?

Jeśli nabywca samochodu wypowie umowę ubezpieczenia OC i zawrze ją na siebie otrzymasz zwrot składki za niewykorzystany okres zarówno z OC i AC.

Jeśli natomiast będzie chciał kontynuować polisę OC to otrzymasz wyłącznie zwrot składki za AC i inne ubezpieczenia dobrowolne.

Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia w przypadku rozwiązania umowy ubezpieczenia następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia wypowiedzenia umowy ubezpieczenia lub w przypadku odstąpienia od umowy od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu lub od dnia powzięcia przez Zakład Ubezpieczeń wiadomości o rozwiązaniu umowy przed upływem okresu, na który została zawarta z innych przyczyn, niż wypowiedzenie lub odstąpienie.

FAQ

Sprzedaję swoje auto. Czy muszę przekazać polisę OC mojego samochodu nabywcy auta?

Posiadacz pojazdu mechanicznego, który sprzedał pojazd, jest zobowiązany do przekazania nabywcy, na którego przeniesiono prawo własności pojazdu, potwierdzenia zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Więcej…
Czy muszę wypowiadać polisę z ubezpieczeniami dobrowolnymi takimi jak Autocasco, NNW, Ochroną Prawną, Ubezpieczeniem Szyb?

Nie. Ponieważ są to ubezpieczenia dobrowolne to one nie przedłużają się na następny rok. Więcej…

Ile wynosi kara za brak polisy OC w 2014 r.?

Za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC grozi kara nakładana przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

Więcej…
Czy za datę wypowiedzenia umowy OC uważa się datę wysłania czy dostarczenia listu do Towarzystwa Ubezpieczeniowego?

Liczy się data nadania przesyłki listowej w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.

Więcej…

Najlepsze Towarzystwa Ubezpieczeniowe w jednym miejscu

Allianz  axa Compensa Generali  ProamaPZU Signal Ergo Hestia Uniqa MACIF życie HDI Warta InterRisk Wienerlink4

W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. - adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska.