Co zrobić aby otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia jeśli sprzedałem auto z polisą OC i Autocasco?

Jeśli nowonabywca nie będzie kontynuował Twojego OC należy zwrócić się do Zakładu Ubezpieczeń z informacją o sprzedaży auta i dyspozycją zwrotu składki ubezpieczeniowej oraz wskazać numer rachunku, na który ma być przelany zwrot składki. 

Zwrot za AC i inne ubezpieczenia dobrowolne otrzymasz od daty sprzedaży auta a zwrot OC od daty wypowiedzenia umowy przez nowonabywcę. Wzór wniosku o zwrot składki.

FAQ

Na jaki okres zawiera się umowę ubezpieczenia OC pojazdów mechanicznych?

Umowa jest zawierana na 12 miesięcy. Wypowiedzenie takiej umowy wymaga formy pisemnej. Dokument wypowiedzenia należy dostarczyć najpóźniej dzień przed końcem obecnego ubezpieczenia.

Więcej…
Wkrótce wybieram się na urlop samochodem zagranicę. W jakich krajach jest wymagane posiadanie certyfikatu zielonej karty?

Zieloną kartę musisz zabrać ze sobą, jeśli wybierasz się na urlop do następujących krajów: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Iran, Izrael, Maroko, Macedonia, Mołdawia, Serbia, Czarnogóra, Tunezja, Turcja, Ukraina.

Więcej…
Kupiłem ubezpieczenie OC i AC oraz dodatkowo ubezpieczenie szyb. Czy w przypadku szkody na szybie stracę zniżki w Autocasco?

Jeśli będziesz likwidował szkodę z ubezpieczenia szyb to nie stracisz zniżek w Autocasco. Jeśli jednak zdecydujesz się na naprawę szyby z ubezpieczenia AC to Twoje zniżki zostaną pomniejszone.

Więcej…
Co zrobić aby otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia jeśli sprzedałem auto z polisą OC i Autocasco?

Jeśli nowonabywca nie będzie kontynuował Twojego OC należy zwrócić się do Zakładu Ubezpieczeń z informacją o sprzedaży auta i dyspozycją zwrotu składki ubezpieczeniowej oraz wskazać numer rachunku, na który ma być przelany zwrot składki. 

Więcej…

Najlepsze Towarzystwa Ubezpieczeniowe w jednym miejscu

Allianz  axa Compensa Generali  ProamaPZU Signal Ergo Hestia Uniqa MACIF życie HDI Warta InterRisk Wiener

W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. - adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska.