Co zrobić aby otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia jeśli sprzedałem auto z polisą OC i Autocasco?

Jeśli nowonabywca nie będzie kontynuował Twojego OC należy zwrócić się do Zakładu Ubezpieczeń z informacją o sprzedaży auta i dyspozycją zwrotu składki ubezpieczeniowej oraz wskazać numer rachunku, na który ma być przelany zwrot składki. 

Zwrot za AC i inne ubezpieczenia dobrowolne otrzymasz od daty sprzedaży auta a zwrot OC od daty wypowiedzenia umowy przez nowonabywcę. Wzór wniosku o zwrot składki.

FAQ

Chcę zmienić firmę ubezpieczeniową, jak mogę uzyskać zaświadczenie o przebiegu mojego ubezpieczenia?

Takie zaświadczenie możesz uzyskać od każdej firmy ubezpieczeniowej, w której miałeś umowę ubezpieczenia. Towarzystwo ma obowiązek wystawienia takiego zaświadczenia, jeśli zwrócisz się z taką prośbą. Należy podać swoje imię i nazwisko, adres, numer polisy, numer rejestracyjny pojazdu.

Więcej…
Kupiłem ubezpieczenie OC i AC oraz dodatkowo ubezpieczenie szyb. Czy w przypadku szkody na szybie stracę zniżki w Autocasco?

Jeśli będziesz likwidował szkodę z ubezpieczenia szyb to nie stracisz zniżek w Autocasco. Jeśli jednak zdecydujesz się na naprawę szyby z ubezpieczenia AC to Twoje zniżki zostaną pomniejszone.

Więcej…
Kupiłem używane auto, lecz sprzedawca nie dał mi dokumentu potwierdzającego, że pojazd ma aktualne ubezpieczenie OC. Jak to mogę sprawdzić?

Możesz sprawdzić czy pojazd ma ważne OC na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Uchroni Cię to przed konsekwencjami braku posiadania takiego ubezpieczenia.

Więcej…
Ile wynosi kara za brak polisy OC w 2014 r.?

Za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC grozi kara nakładana przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

Więcej…

Najlepsze Towarzystwa Ubezpieczeniowe w jednym miejscu

Allianz  axa Compensa Generali  ProamaPZU Signal Ergo Hestia Uniqa MACIF życie HDI Warta InterRisk Wienerlink4

W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. - adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska.